Sanat üzerine yapılan felsefî tartışmalara bakıldığında sanat yapıtının günlük hayatın sıradan nesnelerinden genellikle kolayca ayırt edilebileceğinin düşünülmüş olduğu görülür. Cevabı biliniyormuş yanılsamasını içinde barındıran “sanat nedir?” sorusu çoğu kez “hangisi sanat yapıtıdır?” sorusu gibi anlaşılır. Oysaki, “sanatın özsel nitelikleri nedir?” bağlamında düşünülmesi gereken “sanat nedir?” sorusu genelgeçer bir cevabının olamayacağını saklı tutar. Bu soru aynı zamanda düşünce tarihi boyunca sanat-gerçeklik ilişkisiyle birlikte değerlendirilegelmiştir. 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren bu ilişkide gerçekliğin görüntüsünün hem örtük hem de doğrudan ifadelerle yorumlanarak çeşitlendiği ve çoğaldığı gözlenir. Belirgin bir şekilde doğanın mimesisinin yerini kültürün mimesisinin aldığı son dönemler, “sanat nedir?” sorusunun mimesis bağlamında yeniden gözden geçirilmesi için bu kitaba zemin oluşturdu. Bu zemin temelinde çağdaş sanatta anlam yaratma yollarından biri olan, tüm Batı sanatını ve kültürünü belirleyen sanat-gerçeklik ilişkisi, estetik yargının geçirdiği dönüşümler, çağdaş sanatta bilişselliğin katılımıyla oluşan yeni estetikle birlikte çoğulcu mimesisin ortaya çıkış süreci ve bu çerçevede sanatta anlam üretimi sorunu ele alındı. İçindekiler; · Sanat-Gerçeklik İlişkilerine Ontolojik Bir Bakış · Estetik, Sanat Eleştirisi ve Yorum · Eleştirel Çoğulculuk ve Çoğulcu Mimesis · Görsel Sanatlar Eğitiminde Kriz
Verilerin aktarımı devam etmektedir
Bu kitap aşağıdaki Dijital Hak Yönetimi (DRM) Koşullarıyla belirlenen süre için kullanılabilmektedir:
Değerli kullanıcımız, indirmek istediğiniz kaynak 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri kanunu kapsamında kullandırılmakta olup, telif hakları doğrultusunda 3 gün süreyle şifreli olarak indirilecektir. Süreniz dolduğunda ilgili kaynağa çevrimdışı erişim hakkınız bitecektir. Bu kapsamda kaynağı indirmeye devam etmek ister misiniz?
İndirdiğiniz kaynağı görüntülemek için yönergeyi takip ediniz